Doe dingen waar je goed in bent en waar je blij van wordt

Medewerkers worden meer bij bedrijven en doelstellingen betrokken wanneer ze aangesproken worden op innerlijke waarden, zoals verdieping en persoonlijke ontwikkeling, dan op uiterlijke waarden zoals status en macht. Dit geldt in sterke mate voor de nieuwste generaties die toetreden tot de arbeidsmarkt. Vroeger was salaris of bonus het voornaamste ruilmiddel, nu is dat de kans je te ontwikkelen, geïnspireerd te worden, in balans te zijn met lichaam, hoofd, hart en ziel. 

Vragen horend bij het hart vanuit een persoonlijke invalshoek

– Welke activiteiten vond je het leukst als kind? En nu?
– Wat waren zinnetjes die je vaak hoorde van je vader, of moeder? Welk effect hadden ze vroeger op je?  En nu?
– Hoeveel ruimte is er voor de ware jij in werksituaties, of thuis?

 

Vragen horend bij het hart vanuit een zakelijke invalshoek

– Durf jij je kwetsbaar op te stellen op je werk?
– Hoe waarderen jullie de verschillen tussen mensen in jullie team? Of hebben jullie er vooral last van?
– Hoe effectief zijn jullie in het elkaar aanspreken? Of worden conflicten liever onder het tapijt geveegd?